Brand New Day (BND) is begin 2010 opgericht om volgens de oprichters (Kalo Bagijn en Thierry Schaap) de strijd aan te gaan met de grote verzekeraars. Volgens eigen zeggen is Brand New Day In 5 jaar van zolderkamer naar middelgrote levensverzekeraar groeit.
Richting 1 miljard
In 2014 steeg het aantal klanten van Brand New Day met 28% naar ruim 104.000. Het aantal collectieve contracten bij de PPI verdubbelde bijna, van 550 naar ruim 1.000 bedrijven. Het toevertrouwde vermogen groeide fors met 38% naar € 800 miljoen. Dit najaar verwacht Brand New Day de grens van € 1 miljard toevertrouwd vermogen te doorbreken.
Producten Brand New Day
Belangrijkste pensioen producten die Brand New Day op dit moment aanbied voor de particulier zijn:
Daarnaast kan men ook terecht voor de beleggersrekening en kinderrekening
.
Pensioen rekening en banksparen
De Pensioen rekening van Brand New Day valt onder de regels van de bankspaarwet. Tegenstelling tot wat de naam van de wet doet vermoeden is het ook mogelijk om te sparen. Hier speelt Brand New Day op in en maakt het mogelijk om met behulp van een aantal beleggingsfondsen vermogen op te bouwen voor een pensioen uitkering. Dit is de zogenaamde opbouwfase voor de uitkeringsfase moet u verkassen naar een andere aanbieder.
Belangrijkste speerpunten van Brand New Day zijn enerzijds de kosten anderzijds de beleggingshorizon.
Let op de kosten is de boodschap: “Een procentje kosten minder, is dat nou zo belangrijk?”
Ja, dat is enorm belangrijk.Aan een procentje minder kosten houdt u al snel zo’n 30% méér eindkapitaal over.
Het advies is ook om niet te lang te wachten met het opbouwen van pensioen. Vroeg beginnen is het devies.
Hoge klanttevredenheid
Brand New Day geeft aan dat de belangrijkste reden dat ze de afgelopen jaren zo hard zijn gegroeid, is een hoge klanttevredenheid. Klanttevredenheid wordt in de financiële sector bepaald door 3 aspecten: prijs, service en technologische superioriteit.. Maar liefst 38% van de particuliere klanten geeft Brand New Day een 9 of een 10 voor haar dienstverlening en slechts 1% geeft een onvoldoende. De Net Promotor Score (NPS, een graadmeter om klanttevredenheid uit te drukken) van Brand New Day is 32. Bij veel financiële aanbieders is deze NPS laag zo niet negatief.